onsdag 16 april 2008

Rafael Benetar

Nu rullar det på! Igår gjorde jag två shower (det är tydligen så i början av veckan, lite med gäster, så en blev inställd. Men från nu blir det bara fler och fler till på söndag. Så från och med idag så blir det tre shower dagligen). Igår hade jag äran att få uppträda för ett flertal kända trolleripersonligheter. Väldigt skoj att få underhålla några av dem som jag själv har sett på film och på youtube. Jag har dessutom fått väldigt fin feedback, speciellt för min rutin med en penna och ett mynt. Det här är verkligen ett bra ställe att knyta nya kontakter på. Jag stod och pratade med Rafeal Benetar som berättade att när han var i Norge för att göra ett par trollerishower så hade han för mycket packning vid incheckningen till flyget. Närmare bestämt 25 kg (!) övervikt. Han börjar prata med den norska tjejen som kunde lite spanska, dem börjar prata, och till slut säger hon:
Ok, jag skriver här att du har 10 kg övervikt.
Ok, ta betalt för så mycket du känner att du måste.
...ok, jag skriver 5 kg.
Rafael går nu till nästa disk och säger.
Hej, jag har lite övervikt som jag skulle vilja betala för... men det är “bara” 5 kg. (visar lappen, blink, blink)
Ah, men 5 kg kan jag stryka.
Haha!!!
Är det kallt eller kallt?!
Han är en väldigt skön snubbe.

Nu ska jag sätta mig och slipa på showen, för ikväll är det trollkarlskväll på Magic Castle. Los Angeles trollkarlar samlas för att titta på denna veckas artister (Jag och Rafael mfl) samt att även visa kortkonster för varandra.

Inga kommentarer: